Saturday, April 9, 2011

Lyssnar på fåglarna

och funderar över friheten..
fri som en fågel heter det ju så fint men friheten har ju också ett pris. För en fågel innebär det en ständig kamp för att överleva, belöningen är att få flyga fritt dit näbben pekar (bara den inte blir uppäten på vägen).
I dag är en tung dag, kanske hade varit bättre att sitta i en bur, få mat på bestämda tider och bara få komma ut o sträcka på vingarna när det passade omgivningen..
Sitter på jobbet och saknar de jag älskar, en smått intensiv jobbvecka väntar och som sagt.. i dag känns det tungt.

Läser igenom texten igen och småler över hur dum man är ibland.. det är klart att friheten har sitt pris men det är fan värt det! Rik blir jag ju knappast men å andra sidan är det ju inte det jag vill heller. Vill ju leva.. ända ut i fingerspetsarna och så länge jag kan känna så vet jag ju att jag lever. Belöningen kommer, nära nu, och dessutom så är jag ju ledig tillsammans med vilddjuren hela nästa gång de kommer :))) Det är värt allt!!
Ler också åt talgoxen som just tittade in på mig när jag sitter här inne.. undrar vad han tänkte när han flög iväg.

No comments:

Post a Comment