Thursday, February 17, 2011

men va fan...

Den här bloggen skapade jag för att jag ville ha min egen plats någonstans, ett ställe där jag kunde få skriva av mig lite om mina tankar o funderingar... helt enkelt "me, myself and I".
Jag har en förmåga att ha åsikter i allt jag hör om.. spelar ingen roll om jag är kunnig i ämnet eller ej.
Jag älskar att fråga och diskutera för att få fram nya ideer. Är ju knappast någon världsmästare på att ta kritik och att ha fel men va fan.. skam den som ger sig, ska nog lära mig det en dag också.
Jag har varit ganska noggrann här med att inte ta fram några direkta åsikter om någonting för jag vill inte ha diskussioner här men det håller på att ändras.
På bekommen anledning så är det en fråga som ligger mig varmt om hjärtat som ligger och gror och snart kommer det att explodera.
Enkelt förklarat så handlar det om föräldraskap.. lite mer förklarat så handlar det om barns rätt i samhället (förväxla inte med organisationen nu) och föräldrars jävla skyldigheter...
Nu blir jag förbannad igen..
Kommer att återkomma i ämnet, måste fundera ett tag till först..

Gud, som haver barnen kär,
se till mig som liten är,
vart jag mig i världen vänder står min lycka i de vuxnas händer,
morsan kommer, farsan går,
den som har bäst tumme med socialen, det är den som lyckan får

Jag är skitarg

1 comment:

  1. Någon numera avliden kines lär ha påstått att om man fundera för länge på sitt nästa steg kommer man att leva sitt liv på ett ben!
    Snorre

    ReplyDelete