Saturday, July 18, 2009

Hmmm

Här ska jag försöka avnjuta en frukost samt fortsätta leka med mina nya leksaker ute på altanen när jag får en känsla av att nåt stämmer inte... jag är iaktagen.
En liten uppkäftig fågel sitter mellan kaffekoppen och nyponsoppeglaset och studerar mig och min smörgås. Naturligvis har jag inte kameran med mig utan ber Chris räcka ut den, fågeln flyttar sig så det är ett säkerhetsavstånd... till andra sidan bordet.
Med denna fantastiska chans att få prova fota nytt objekt så kan jag inte motstå att mata den uppkäftige. Lille ynkelpynkel fågel tar tacksamt och halvt utsvulten emot min uppoffring och flyger i väg (till saken hör att jag är en sån där som absolut inte vill mata fåglar där man äter i vanliga fall, tvärtom så jagar jag gladeligen i väg de små kräken). Jag fick några okej bilder och det går så långt att jag bryter av en större bit, den har ju ändå så fint ställt upp som modell och måste få lite betalt för det.
Men då händer det, precis som i verkliga arbetslivet, den ska ha allt!
Den bevärdigar inte ens mitt utlagda bröd med en blick utan skuttar rakt fram till MIN smörgås och börjar med någon slags attackdans som förmodligen ska få mig att lämna bordet...
och det lyckades. Nu sitter jag inne i soffan och har kastat i mig min frukost, motat ut fågeljäveln från huset, stängt dörrarna om mig och tänker fortsätta mina principer att inte mata de små kräken.
I varje fall inte förrän i morgon om jag vill ta nya bilder för han var ju väldigt söt, det lilla kräket.

1 comment:

  1. Är du säker på att det inte är en utklädd rovfågel??

    ReplyDelete