Tuesday, May 5, 2009

Det börjar bli dax..






Valborg har passerat, en ljuvligt vacker kväll även om den var lite kall. Efter att ha grillat så gick vi ner till sjön och såg på elden. Det som slog mig när vi stod där och njöt är hur mycket jag trivs här. En hel hoper med vilda barn sprang runt och lekte, klättrade och röjde. Det är så häftigt att se hur de tar sig upp på de mest konstiga ställen (även där det inte är helt lämpligt). Plötsligt så stillar allt av och alla barnen sätter sig på berget och väntar. Jarbells har riggat fyrverkerierna och för varje smäll så hör man barnen i kör: Åååååhhh!
Det är så uppskattat och underbart!

På tomten blommar körsbärsträden för fullt. Det stora trädet har "smittat" av sig och nu är det ett helt gäng som är på gång, ser urhäftigt ut.

Tävlingsandan har kommit åter och planeringen är i gång. Jenta ska upp i trean och Rut ska ut på banan i år. Ser verkligen fram emot det, Jenta är helt galen så vi får väl se hur det går..
Har dock bestämt mig för att först köra en lydnadsklass I med Rut, vi ligger efter med spåret så i "väntan" på det kan vi kolla läget (momenten är såpass lika). 31/5 blir det, en mycket bra dag eftersom det är min jobbhelg ;o) så jag lär ju vara på topp..

1 comment:

  1. Hm, hinner nog inte få in alla moment till den 31:a med Zkipp :D, men jag fuskar lite och tar Raska och kör tvåan :) Visst är det härligt när man får flow i träningen :)

    Kram Kram

    ReplyDelete